Pages

Race Report - Kabali Run



Actually aku tak berapa berminat nak lari 5KM game nowadays. Ada banyak variable yang membuatkan aku fikir berkali2 untuk enroll any 5KM game. Kabali Run ni pon sebenarnya xda dalam list aku tahun ni. 

Aku sebenarnya perlu ke Cameron minggu lepas. Plan to run Cultra route. But kne cancel sebab aku kne kerja hari Sabtu. So taknak terkejar2 aku cancel. Out of sudden Daniel inform aku ada Kabali Run on Sunday. Seems aku free Sunday so aku enroll. Best part this game boleh enroll on the race day dan boleh amek race kit sebelum game. So another advantage untuk last minute registration. 

For now aku masih dalam mood untuk latihan my another game in September. Aku tarik diri 2 games in net coming month (SG200 and SCKLM) due to some work related dan satu big LSD last week. So biasa lah tu, sometimes kita dah plan dan berletih but kita kne prioritisekan seems i am not a full time runner even and elite. 


Nak jadi hal, last week ada plak kes geng kne tembak di KL. So sentimen berlaku which dapat ke telinge aku yang mungkin ada geng rival masa game Kabali ni. So aku masih berkira2 nak lari ke idak lepas tu. Till the real day aku rasa it no harm to go and have fun. Pada yang tak tau Kabali Run ni the 1st in Malaysia so far game yang dibuat atas nama cerita wayang. So it part of the marketing strategy untuk promo latest movie dari super start Rajnikan. Actually aku mmg pengfollow tamil movie. 

Pagi tu aku berlari dengan kakak. Masa sampai aku tgk tak ramai lagi but close to starting, aku tgk dalam (lebih kurang) 1000 orang berada di starting line. Rasanya lebih lagi sebab tgk masih ramai di booth bib tengah beratur. Mood aku lebih kepada nak get kakak to have fun and enjoy the run. Game ni dibuat di Sepang Circuit sebelah luar. Aku pernah lari route ni masa Energizer FM few year back. So ada la sikit bukit bukau sepanjang route. 


At starting line ada ramai elite yg enroll. Ada African runner and some elite yg aku kenal. Boleh kata 90% of the participant in Indian and bangsa lain agak xberapa nampak. It fun bila jumpa familiar faces. Mingle, talking about masing2 punya progress. Actually pagi smlm cuaca amat cantik, we been flag off sekali smua sekali jalan. 

Aku and kakak just go with simple run and walk. Naik bukit kami fast walk and turun kami lari. Kami tak face any issue. Kakak still in good mood to run and enjoy the game. We just talk and have a good session between father and daughter. 

Masa sampai finishing ramai tepukkan dia sebab manage to finished it. Actually kacang pada dia sebab the longest distance yg dia pernah buat is 12KM. Even she manage to finish KOKK recently 10KM with elevation. I did ask her if she interested to run an ultra. Besar tapak tangan nyiru ditadahkan katanya. So let see.


So some review on the game setup.

Pro
All good for me.. smua smooth. Tiap 1KM ada medic and marsyal. Starting line setup all cun. Even ada offline reg at race site and ada amek kit before game. Air smua cukup + ada free aiscrim lps game , nasi lemak, pisang, 100+. Mmg mewah. Medal and event t pon cun.


Cons
Marshal in motorbike rasa xperlu merayau kerap sangat. Actually it a big bike group and depa go with high speed. A bit risk kalau dpa jatuh or terlanggar runners. Satu lagi by putting a ferrari (with kabali foto) at starting line agak mengganggu masa starting. Ramai yg nak amek gambo so nampak mcm xberapa cun. Maybe boleh letak lps game dkt situ. Probably it part of the promotion but aku masih kata it manageable. 

So overall it a good game. Polis pon aku nampak ada merayau so semua terkawal pada aku. Parking pon luas, xda jam melampau. Kudos to organizer. So hope ada la local game yg berani nak buat running game lepas ni. It will be good for your movie promotion. 

Ole.

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

No comments :