Pages

Race Report - MPAJ Night Run



Actually game ni xda dalam list aku. Lepas gaem MPAJ Trail Run last few week (report here), aku meet dengan Head of Sports Department MPAJ masa game ni. So he want me to run and support the game. So to respect tuan tanah dan tuan rimba aku pon setuju to run. Sebenarnya aku agak sibuk seminggu dua ni dengan kerja dan other activities. Jumaat aku ke Genting to have some company trip (Training). Trip ni 2 hari till Sabtu. Jumaat tu satu hari dengan training, aku manage to slot in sikit lari and swim dekat Awana Resort petang and malam. Sabtu tu pagi ada outdoor activity which ada some hiking trip sekitar Genting. Rezki aku dapat kenal orang kuat yang handle trail for Genting Trailblazer (1st obstical race in MY) dan yang jaga hutan Genting ni. So from agreement we agreed to have some serius ultra game here nanti. Hermm.. probably another 100KM game ditanah tinggi.

So aku sampai rumah petang dah Sabtu tu. Hantar anak dara aku ke kelas guitar petang tu. Aku dah berkira2 mungkin xdapat lari MPAJ Night Run ni.

1. Sebab Haze yang agak kuat
2. Agak keletihan. 2 hari tak ckup tido + dengan lari dan other activities.

Sampai rumah lepas kelas anak aku, aku lelap kejap dalam setengah jam. Tido atas riba bini ni lain sikit. Bangun je terus fresh. So aku siap2 terus ke MPAJ. AKu bawak satu rumah ke sana, Suzi bawak anak2 ke Ampang Point enjoy some good time makan and bowling. Aku plak terus ke race site. Amek bib and makan. Aku plan nak enjoy the atmosphere je. Jalan, mingle around. Tak da pelan nak push or competative pon.


Game flag at 8.45PM sharp. Respect pada MB Azmin. 8.10pm dah sampai dan dia pon lari 5KM. Dengan 2500 participant aku rasa agak commercial game ni. Tumb up pada MPAJ for this game. Another great learning process for them and me. Aku really interested nak tau how they manage the simpang. Sebabnya Ampang ni kawasan perumahan. Kene plak dengan malam minggu dengan ada pasar malam bagai. So interesting to know how they manage all this.

At starting point meet up dengan usual face. Aku just enjoy the crowd. Depa flagoff je aku go with some simple pace. Dalam 500 meter aku meet up dengan Hana and Jimmy. So aku stick je dengan they all. We just go with 6-7minit pace. Borak dan discuss about Cultra. Boleh kan masa lari buat meeting. Rare sungguh. Cuaca agak panas dan humid. We just enjoy dan talk about Cultra.

At 6KM mark, aku mula rasa sedap. So aku tekan lebih sikit. Masa ni aku naik sheih plak. So aku tekan laju sikit. All the way aku go with 4-5 minit pace lepas tu. Aku reach finishing in 58 minit. Okay lah, xda plan pon to go with sub 1. Overall aku having fun.



Actually aku dah lama xlari officially below 50KM. Selalunya more on my daily training from 5KM to 15KM. It fun overall, meet up friends, bertepuk tampar. Some improvement can be done.

1. Traffic at last 2KM agak tidak terkawal. Dapat tgk runner bergerak dengan kereta dalam laluan larian. Rasa kne lock terus jalan for 1 hours.
2. Aku tak nampak toilet kat race site. So aku kne berjalan ke kedai mamak berhampiran tuk kencing. Not sure kalau aku terlepas pandang sebab race site dia agak besar.
3. CP agak jauh untuk cuaca panas. Untuk aku okay je but not sure yang lelain. Sbb aku dgr ada yg duk complain pasal ni. Maybe can consider bawak air sendiri masa lari.
4. Last runner (same group masa Inov8) aku tgk masa aku turn at 6KM nampak depa baru nak naik. So they have 5KM tuk sampai ke tempat aku masa bertembung. So aku rasa kne ada COT la walau pon 10KM else memang bahaya.
5. Communication xberapa clear. Contoh macam haze issue, aku rasa kne announce something dekat page bgitau status.

Lelain aku rasa all good and game ni kalau diteruskan insyallah boleh boom in future.

So what more we will have in Ampang lepas ni? Tungguuuuu

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

3 comments :

No Surprises said...

Salam bro,

Saja nak komen pasal toilet. Ada disediakan kat hujung kanan stage, portable dlm 2 je utk stp jantina. Toilet berbayar pun ada. To sbb sikit je deduannya mmg lama la beratur. Seksa kemut tunggu turn thn kencing.

kuchalana said...

Tq bro.. so aku terlepas pandang... padang tu besau sangat... rasa macam jauh je nak kesana kemari.. :)

Blogger said...

Sports betting system earn +$3,624 profit last week...

Z-Code System winning bets and predictions for MLB, NHL, NBA & NFL!!!