Pages

Race Report - G5N (Volunteer)



Secara jujur, aku xlayak nak lari game. Qualification untuk enroll agak ketat dan kedap. Jadi lepas baca info pasal game ni aku decide not to get involve. But aku berminat nak tau sapa yg berani nak enroll. Game ni memerlukan peserta

1. Lari 5 kali loop Gunung Nuang dimana start from Panson ke peak dan ke pangson balik. 
2. Elevation gain dpt lebih dari 8000 meter
3. Jarak seloop adalah 21KM dan total 5 loop akan jadi 105KM
4. Dgn cuaca yg kerap hujan, track condition yg boleh jadi waterfall kalau hujan dan agak technical.
5. Self support dimana organizer kasi minimum support.
6. Cut off 48 jam. 24 jam untuk 3 loop pertama dan 2 loop unuk next 24 jam

Most interesting fact is fee game ni Rm9.99 je. Dan finisher cuma entitle duit syiling 1 sen sebagai token kenangan. Actually game ni idea datang dari Shine one of our ultra buddy. Dgn kerjasama dia dgn Jeff so it become realiti. So aku pon terjebak tuk bantu dia merealisasikan game ni and come as volunteer and cheer up the camp. 

Aku sampai pada hari kedua even ni. Aku kne keje malam tu dan standby the whole day on Saturday. So aku sampai dengan En Zul malam kedua kejadian. We just come to help apa yg patut. Aku bwk ayam untuk keperluan smua. So Julie la jadi chef that day. 

Dari overall event
1. 13 org yg mendaftar
2. 2 orang DNS
3. 11 starter
4. 6 orang DNF on 1st day
5. 5 orang finisher. 

So secara keseluruhan, yg habis kebanyakan mmg amat tegar dan tegang. Really hope to see more participant in next edition. Secara keseluruhan,

1. Tahniah pada RD abe Shine, it really mmeaningfulgame.
2. Pada Jeff, Mun and Julie kaum2 tegar.
3. Pada smua yg hadir memberikan sokongan.

Hope to see this game again next year. 

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

No comments :