Pages

Race Report - Yam Tuan Antah MT Datuk Challenge 2014

Dia kata xpenat.. so lps ni kne pastikan dia penat..
Niat asal nak buat some easy run for this game lepas game Vibram last week. But lutut kanan aku masih ada rasa xselesa lagi. So aku plan untuk decide nak lari ke tidak pagi sebelum game. Actually good thing about this game, kita masih boleh register sampai la ke 1 jam sengah sebelum game. So aku mmg mengalu2kan konsep mcm ni. Xbyk slot tapi boleh bagi peluang pada last minute runner yg nak mai. At least kita boleh kurangkan kes jual beli bip ni.

So plan asal aku dan Kneth akan lari game ni as fun run untuk aku dan 1st event for Kneth after 2 years. Actually aku saja coldstorage anak2 aku dari sebarang event last year. Sebabnya depa baru naik kelas, Kneth baru naik form 1, Adam baru naik darjah 4 dan Aida baru naik darjah satu. So aku xnak kacau transition dpa naik kelas ni. It will impact a lot dalam mood dorang so for the whole year xda game untuk depa. So this year, Kneth dah naik form 2, Adam dah darjah 5 dan Aida dah darjah 2. So it time to get them back to run. So for this edition aku kasi Kneth jalan dlu sbb Adam ada issue on his weight so aku xnak siksa dia sgt. Aku nak concentratekan Adam for his 1st Tri soon. Aida pulak aku nak push for some adventure race soon. So smua dah ada dalam plan. Xda la niat nak kasi podium but enough untuk extra korikulum on weekend. At least aku ada kawan la kalau nak ke mana2. 
tuan manager yg pakai jaket..

ni apa punya pesen la..
Kami sampai ke Mt Datuk at 12am Ahad. Aku keje the whole day Sabtu so mmg redah ja ke venue. Luckly we manage tuk register and get the bip. Mlm tu kami pacak khemah je, Suzi and the kids tdo dalam khemah aku tdo beralaskan langit dkt luar. Mcm biasa la, bentang tikar, tido dalam sleeping beg je. Actually dkt area Rembau ni cuaca dia agak sejuk but very nice. So pagi tu lps bincang dgn Suzi, aku decide not to run sebab xnak risk my leg for next game. Lutut kanan aku masih rasa xselesa so Kneth will run the show today. 

At starting line aku tgk ramai giler orang. Meet familiar face, aku keep calm Kneth and just ask him go with his own pace. Byk kali aku ingatkan dia turn at CP1 sbb aku takut dia terlajak ikut "Open" kategori. For Junior dorang akan turun dari parking Mt Datuk, keluar ke jalan dan masuk kampung, lps tu akan naik dari track blakang terus ke peak Mt Datuk dan turn balik. Untuk Open dpa akan naik 3 puncak, puncak Mt Datuk, Mt Gagak dan Mt Rembau dan turn. So pada aku agak mencabar sebab peak Mt Datuk ni agak mencanak tpi pendek. 

rasa mcm pelik je gambar ni.
Dari maklumat, keseluruhan participant untuk edisi Mt Datuk tahun ni increase satu kali ganda which is 300++ tahun lps ke 600++ tahun ni. Yg terbaik adalah sambutan dari kategory remaja bawah 18 tahun. Another thumb-up aku kasi pada organiser sebab letak kategori ni. So ramai la remaja2 kita yg hebat2 aku dpt tgk masa game ni. Serius, kalau ada proper developtment insyallah kita boleh lahirkan pelari kelas dunia. Aku berharap sgt game ni akan diteruskan setiap tahun.
tuan manager makan lbh dari yg lari...
They start ngam2 at 8am. Untuk Open aku tgk ramai abg2 askar yg mendominasi game ni. Hebat2 depa ni, aku yakin kalau xperform mau kne balik jalan kaki punya. Junior sampai dlu dari yg lain2 sebab jarak dpa pendek sikit. Kebanyakan yg sampai laju2 belaka. Kneth sampai among in fastest group. Dia sampai boleh melawak2 lagi, so aku rasa dia xpush sgt. So this is not his limit. So aku rasa more hard training for him supaya dia tau how to handle himself. So secara keseluruhan it well organise event. Ada byk kelainan but aku rasa ada juga ruang yg boleh diperbaiki lagi mcm start2 terus downhill which agak bahaya. Ada yg jatuh berdarah2 aku tgk.  Marketingkan lbh lagi supaya ada lebh ramai pelari2 muda yg terlibat. Jadi tumb up pada organizer. Insyallah aku akan turun for all the series nanti... 

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

No comments :