Pages

My Way - Honey Stick


Byk kawan2 pm aku pasal hal ni. Since aku guna for last 2 games. So aku share la skit maklumat ni, mana tau ada yg berminat nak mencuba. Idea asal to try madu ni datang dari fellow super friend Puzi. Dia ni kaki podium and amat laju. Masa dkt TNF100 Thai, dia tinggal satu hotel so dia pon share la refueling plan dia. 

Lps dpt maklumat tu aku xberani nak try lagi. So masa Sabun series, another super laju friend, Shahrul (Laksamana Jebat), share the same. Dia ni sponsor athlete from Magnetik Aura which antara pembekal terkenal dalam produck islamic terutama madu. 

So aku xberani try jugak lagi, until one day aku layan satay samuri dekat RnR Awan Besar. Ada satu kedai jual product madu kat situ. Tgk dia jual satu platic ada 100 batang/sekilo dengan harga RM70 which lebih kurang harga sebotol madu kawla (aku mmg layan madu ni kalau sakit2 ringan). So jatuh sebatang dalam 70 sen je. 

Aku try almost in all my LSD. So impact dia

1. Immediate effect pada mind and body. Kalau letih terus hilang letih, rasa terus bertenaga. Kalau gel, it take more then 10 minutes and sometimes xberkesan langsung. 
2. Easy to carry sbb xmakan byk ruang.
3. Lebih murah which hanya 70 sen je and can sustain in 45-60 minutes depend on the course. 

So aku try dalam 2 game sebelum ni and what, aku still rasa fresh during and after game. Rasa boleh sambung lagi. Cuma kesan lain yang kne kawal is cepat lapar. So aku xtau ni problem madu or problem perut. Jadi aku mmg akan spare dried fruit (kurma/kismis/tin/zaitun) at each refuel (45 minutes).

So aku boleh kata lebih banyak positive result yg aku dpt lepas menggunakan kaedah ni. Aku akan try for 100KM event soon and see how it goes. 

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

3 comments :

muHamMad n@zRul said...

Mne nk dpt stick mcm nie at penang..

kuchalana said...

Muhammad... penang xpasti bro.. few years back rasa aku pernah pi botanical garden.. ada satu kedai jual madu kat situ.. klu kat KL kat farmasi pon ada tpi harga RM1.5 sebatang... ko try tgk mana2 booth jual madu or kedai jamu kat penang..

n@zrul said...

Ooo...okey...nk try cri jgk smpai jmpe...hihi..kna g kl la mcm nie...