Pages

Post - Malaysia Women Marathon 2013


Actually this is not a race report. Aku bagi Suzi tulis race report untuk edisi MWM ni. Klu suruh aku tulis xaci la sebab bukan aku yg buat FMVkan. So she will prepare the report and akan dipublish soon. For this edition aku just nak buat skit review tentang apa yang berlaku sepanjang mulanya event ni diketengahkan sampai la hari ni. 

Muka belum insaf
Hello to Kuchalana
Sepanjang game MWM aku agak Kuchalana sebab ramai yg menegur aku. Mcm2 panggil, "Hey abg Kuchalana", "Kuchalanakan?" , "Ni blogger Ultra tu kan?", "Abang Papai!!!" dan macam2. Seriusly aku xtau blog ni ramai yang membacanya. So aku mtk maaf klu xkenal atau tidak dpt berborak lama.  Actually aku really focus on the game that day. Sebabnya aku kne betul2 calm down tuk seret bini aku ke finishing line. So klu korg rajin boleh la komen kat blog ni or tegur aku lagi in any game atau diluar game atau boleh tag aku kat FB. Terima Kasih sebab tegur aku and membaca segala cerita merapu dan ajaran sesat yg ada dalam blog ni. 
Le Sabun Ultra

Dgn geng2 ibu dan kawan2 baru yg habiskan MWM dgn bergaya

Team PACat
Mungkin ramai yang xtau PACat involve secara xlangsung dalam MWM ni. Kmi terlibat dalam promo video to support this game. It just a help for Karen and so far we got a good feedback during the MVM launching for this video. Ni bukan official video pon but it give an impact pada kawan2 especially ladies yg mengenali kami. On top of that we did promo this game during Sabun Series - POJ50K and so far mendapat byk sambutan dari kalangan ibu2. 
Some one ask me to take pisang at 30KM.. dalam hati ckp, aku yg potong pisang tu  smlm ko tau..

Buruh kasar dari Kenya

Buruh xda permit

Le Sabun Ultra
Aku bangga dgn korang. Tu je aku nak ckp. Some play a role as pacer or run the game itself and some become a volunteer. Ray dilantik jadi boss tuk buah2 and air kat finishing line. So Zinov, Fath, Azmil, Apek, Izwan and aku sendiri jadi buruh kasar malam tu kat camp ni. Kmi kne potong beribu2 buah pisang and set the place untuk distribute buah and air lepas runner habis lari. Shine plak jaga timing, Mun and Cikgu Syed dalam camp ni. As aku lepas penat2 potong buah, aku sambung tugas aku as a pacer. So far Kam pon jadi pacer tuk game ni and we manage tuk seret partner kami ke finishing line dgn selamatnya. On top of this, En Zul (all the way route 21KM and finishing), aku (all the way route 42km) and Zinov (finishing) become unofficial photographer jugak pada hari yg sama. Mungkin ramai yg xtau, Karen kami panggil Madam Sabun, so sapa nak tau kenapa, ask her..
With Sue and Andrew.. dorg ni giler humble.. tatak sombong la .. dia yg mtk bergambar dgn kita..

Kecik je si Sue ni.. dia seret laki dia okay..

Bagi aku E...

Sue and Andrew from PartnerRunning
Mcm yg smua tau, this running couple jadi antara speaker untuk event ni. Nak jadi cerita masa pegi amek bip Sabtu tu, kami telah diketemukan dgn meeka ini. So we did talk a lot about running especially doing it with your couple. So they really interested to know more about us. So they decide to interview us on stage. So ada la sessi dalam 10 minit kami merapu dgn dorang ni atas stage. Jadi la, aku akan cover citer ni kemudian. Anyway, this 2 couple mmg buka mata kami to promote more about running couple especially for husband and wife. We will talk more about this later. 
Dgn Kak June and Amy.. Tq kak.. Milo ais terbaek di 35KM

Dgn Ee van from 2nd Skin.. amek kau... aku je panggil nama dalam IC..

Private Water Station
Ada few WS private sepanjang game ni. Which satu dari 2ndSkin dkt 27KM, then ada satu dkt 34KM which aku xkenal sapa and the last one is LYN and FMV dkt 35KM. So many2 thanks pada tuan2 kedai  yg byk membantu for the last push. 

Another group of Sabun at evening shift

Volunteer
Ni pon aku nak puji, thumb up pada smua volunteer. Sama ada yg secara langsung atau pon tidak. Tanpa anda xtau apa la nasib runners. That is good about this event, runners know what runners want. So aku rasa smuanya cukup dan berlebih2 la pulak rasanya.


Complain
Aku ada dengar few rungutan pasal game ni. Anyway pada aku smua boleh diperbaiki sbb ni pon 1st timekan. Event yg dah masuk 20 tahun pon ada jugak buat silap. So antara perkara yg aku dgr

1. Ada ladies yg merungut fee agak mahal. 
2. Ramai yg kata cukup dengan medal and finisher-T je. Yg lain2 tu xda pon xpa.
3. Ada yg complain knapa perlu ada lelaki in this event. Dah nama women marathon so smua kene ladies je.
4. Finisher-T tu smua cutting pompuan, so pacer lelaki mmg xleh pakai. Futher size dia kecik sgt for L.
5.Certain area dalam route agak bahaya sbb xda marshal jaga, contoh dari masjid ke finishing line. Kenderaan laju2.
6. Game klu boleh start awal lagi sbb lepas jam 9am, Shah Alam dah banyak kereta.
7. Ada booth yg jual barang agak mahal. Some international booth can go with low price.

So far ni je yang aku dgr dan aku xda hak nak komen apa2. Anyway, smua ni bersebab dari organizer dan klu kelemahan pon aku rasa ada ruang untuk diperbaiki. Enough for now. So lets wait what Suzi want to say in her report.

Ole. 

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

6 comments :

RaYzeef said...

Jom makan pengat pisang. Aku belanja :P

Matjoe said...

mmg ada hajat nak pergi menyemak tapi jauh sangat nak merempit ke i-city. apapan terbaik la geng sabun n pacat support the event.

kuchalana said...

#Ray.. ko xtermimpi2 potong pisang ke?

#MatJoe.. rugi la bro.. bukan slalu dpt tgk ladies ramai2 berkumpul berlari.. mcm2 ragam ada.. hahaha

lina said...

Abang memang terer lah potong pisang. Cun pisang tu! kekeke

Awesome job to both Suzie and you. Respect sangat-sangat! :)

Suzie, cepat tulis race report! Tak sabar nak baca. :)

Khairul said...

Nice seeing u and Suzie, bro.
There's always a first, so give and take la. Not the best of events, but I love small runs, so okay la.
Setuju dengan no. 5 & 6. Bahaya tahap ENR 2010 at Cyber. Yang lain2, terpulanglah. Aku comel jer pakai size L. *poyo*

kuchalana said...

#Lina.. serius.. it not an easy job.. berpuluh2 kotak pisang tu.. kol 2am lencun peluh mcm berlari 40KM.. lepas tu sambung jadi pacer lagi.. but it fun.. serius.. dgn kerenah kawan2 sekeliling.. hilang smua penat..

#Khairul.. Aku amek M.. sendat giler.. last bagi anak dara aku pakai.. hahahaha..