Pages

Race Report - Desa Park City Run 2012

All in good mood
This is annual event tuk anak2 aku so we already prepare for the event. Budak2 ni aku dah drill awal2 lps dpa start cuti skolah to prepare for this event. Last year, Kneth get a got result which sampai dalam wave yg awal. Adam kantoi mcm biasa dan Aida pulak lenggang kangkong lambai2 kat smua org. So this year, aku nak dpa lbh fokus pada larian dari pkir pasal org sekeliling.

So this year, Kneth and Adam in same category which under 12 tahun. Aida go for under 9 tahun perempuan. At the same time Akil and Hatta, anak2 En Zul pon go for under 9 kategory lelaki. Acara dpa ni start agak lambat which 9am. So pagi tu, berpusing2 jugak la cari parking sbb at 7am adult kategory dah jalan. So acara budak2 ni dah last2.
Team PACat Junior.. proud of them..

The Comrades...
Pagi tu mak aku pon ada mai skali, saja kasi dia mood skit tgk crowd camna. Klu ok, ada posibility dia akan try for fun run lps ni. So far aku and Suzi xletak any high expectation pada budak2 ni sbb training dpa xkonsisten. So we just want them to compite this time. Itu je. Masa under 12 flag, kmi agak suprise bila 1st runner sampai in 7minit which is almost 3minit/KM, mmg laju giler budak ni. Aku rasa aku pon terjelir klu lari ngan budak ni.
En Zul and his kids.. Hatta bad mood sbb jatuh at starting line..
Kneth reach in 12minit and Adam in 18minit. Kneth sampai in early group same like last year. Adam pada aku masih ok sbb sampai in 2nd wave and he is running konsisten in 2KM. So they done it. Masa kategori Aida, Suzi duk ingatkan dia berlari jgn tgk2 org sbb tahun lps dia duk enjoy the crowd sampai dia lupa dia kne berlari. Just fokus and lari kejar org dpn. Jarak dia xjauh, just 900meter. She reach very fast, which masa u turn dia dalam kumpulan paling awal. Masa sampai finishing, dia no 13 dalam line amek medal dalam kategory dia.

So Aida make it better then last year. Tahun dpn boleh kejar podium. Bila aku tgk2 balik gambar budak2 ni, aku dpt tgk, postur larian pon lbh baik dari dlu dan gaya seorang runner tu dah ada. Mungkin kne asah, jadualkan latihan dan banyakkan join event. Kneth and Aida good in sprinting and they are good in road. Adam is more on endurance and seriusly he is good in trail then road. So masing2 ada kelebihan dan kekurangan yg perlu diasah dan diperbaiki.
Adam.. gaya 10.. lari 5 je.. budak ni sesuai buat endurance je aku tgk..

Aaron.. gaya pon 10.. lari 8.. ok la.. better timing this time..

Aida.. gaya 10.. lari 10..
Anyway, aku xaspect any podium tuk dpa. As far dpa enjoy running aku ok jer dgn apa result skali pon. Suzi really happy dgn Aida sbb dia tau Aida always make suprise result. Dlu masa Giant Kids Run pon sama, tau2 dia dah sampai in top 10 group. Masa lari kat stadium pon dia slalu titik abang2 dia. She is tougher then what we can aspect.
Star of the day...
So next week budak2 ni akan masuk kelas renang plak. Just basic class to build-up some confident depa dgn air. Lps ni baru up for open water and probably more serius things for them in 2013.

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

1 comment :

RaYzeef said...

Terbaek. Melentur buluh biar dari rebung :)