Pages

Review - Bukit Ayer Hitam



Bukit Ayer Hitam terletak di Puchong. Ada yg panggil Puchong Hill, ada yg panggil Bukit Ayer Hitam. Actually aku dah lama nak try trail dia ni. Ramai yg dah redah, termasuk jadi ground training for few of friends. Jadi aku dah masukkan dalam must do list tuk aku.

So dalam bulan posa lepas aku, zinov and En Zul plan to have some easy trail run. Jadi Bukit Ayer Hitam telah dipilih for this event. Nak jadi lagi best we do this trail mlm lepas tarawih. Dalam pelan asal kmi just bertiga ja and plan to have 3 loop.

Anyway, track ni ground training for zinov. Track ni betul2 blakang rumah dia. So dia mmg pelawat tetap kat track ni. So dia jadi host mlm tu. Nak jadi lagi best, tiba2 Abg Yim muncul. Dia pon nak cukupkan some mileage, so kami berempat la mlm tu kat track ni.

Aku sendiri mlm tu agak letih sbb terus datang dari ofis sbb ada keje. Berbuka kat opis, makan apa patut. Tekak plak ada satu bagus, sblum lari aku hentam satu cup capucino. Tu dia, at 1st loop habis smua yg aku makan keluar balik.

Track dia ni mmg menarik. Dia main loop. Satu loop boleh cover 3KM++. Klu buat 3 loop dpt ngam2 10KM. Klu ikut clockwise akan lalu satu kawasan berbukit yg agak panjang. Abg Yim slalu main track ni. Mlm tu kami lawan arah jam. So berbukit ada but xberapa tajam dan membunuh. Xtajam pon aku muntah all the way bukit ni. En Zul dpt buat 2 loop je. Dia dah nampak bintang masuk 2nd loop.

Disebabkan track dia sedap, kmi repeat lagi the next day with 3 loop. Kli ni smua lulus and dpt habiskan 3 loop +xda nampak bintang + xda muntah2. This track mmg bagus for trail training. Lengkap dia punya pakej. Simple trail dan dekat dgn rumah aku.

So insyallah aku akan repeat lagi lepas ni for some cross training.

Ole.

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

No comments :