Pages

Sangap + Broga Drill

Aku and the kids



Seriusly aku sangap last weekend. Badan xletih. Slalu tiap2 minggu ada ja kerja and activity sana sini. Last week xda apa2 in the list. Actually aku patut turun Ipoh Internationale Run. Kaki aku melecet xbaik2 dari SCKLM. Berair dah kesan lecet tu. Hampeh. Jadi aku cancel ke Ipoh.


Adik buat keje amal.. kutip sampah kat area parking


Aku balas berlari 14KM kat Putrajaya jumaat mlm tu (dgn berkasut). Tu dia, makin mlecet jari kaki aku. Kunun rasa mcm dah ok ler, padan muka aku. Then Sabtu aku bwk anak2 aku turun Broga for Broga Drill. Adam badan naik satu mcm. Jadi aku xleh kasi muka sgt. Asyik makan sedap ja. Obes dah. Jadi aku push dia dgn Kneth naik Broga pagi sabtu. Si Kneth plak dalam process penanaman modal insan. Jadi bagus la klu aku adakan aktiviti mcm ni. Just a normal pace depa dpt naik in 30 minit and trun in 30 minit. Cuma aku ni yg jadi xletih. Sbb Broga ni bukit bukan gunung. Berlari camna pon xberpeluh.

Separuh jalan lagi nak sampe...



Anyway, masa mendaki ni myloveone and anak dara aku layan diri dkt kebun arnab kat bawah bukit tu. Seronok betul depa melayan binatang2 dikebun ni. Lepas mendaki sambil berlari hero2 aku plak layan main arnab.

Yeyyyy dah sampe...



Balik Broga, aku just layan tido jer petang sabtu. Aku plan nak berlari kaki ayam ahad pagi dekat putrajaya. Tup2 kol 11 pagi baru aku bangun ahad tu. Saja ja myloveone sorokkan jam loceng aku. Dah set kol 6am, 6.30am, 7am and 7.30am tu. Tah bila dia amek handphone aku tah. Smua timer disable. Serius aku xsedar apa. Tido plak langsir saja dia tutup. Mmg layan la.

Kmi ahli2 bina badan dari Bangi..



Then sebab dah sangap aku ajak anak2 aku n myloveone aku makan dkt kg baru tghhari tu. Kene gulai tempoyak patin beb + sambal kuinin, mmg layan ler. Lepas tu lemau aku sampai ke malam. Mamai je sakit kepala. Nak layan berlari jugak aku ptg smlm tapi gagal disebabkan mamai xabis2. Serius bahaya klu terus dgn aktiviti weekend mcm ni. Boleh dpt penyakit mamai tahap giler babi.

Laju.. buai ku laju..



Wekend ni pon aku xtau nak kemana. Nak pi BERSIH kan jalan KL rasa xberdaya mcm masa muda2 dlu. Rasa kaki aku ni akan baik sepenuhnya dalam 2..3 hari ni. Jadi ada apa2 cadangan menarik minggu ni?

* Adam 3rd hiking and Kneth 1st hiking

Nama taman arnab tapi beruk yg ramai..

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

4 comments :

Anonymous said...

wahhh suka aku tengok aktiviti sekeluarga.. bagusss bagusss..

aku jugak yang tak pernah naik Broga..

-KuraKura-

kuchalana said...

xpenat pon.. ko bawak laki ko mai amek gambo ok kat sini.. klu nak berpeluh lupakan ja.. geng2 ketak xkan bagi kesan punya bukit ni..

KuraKura said...

aku teringin gak nak asah skill ambik gambar kat sana.. tapi ramai gile wooo orang suka gi sana.. bersumbat2..

kuchalana said...

ko kne pi lepas kol 9 am.. xpyh kejar sunrise.. tghhari klu amek lagi cantik.. angin pon kuat.. klu mai pagi2 mmg beratur mcm nak pi tgk bola..