Pages

KL International Night Towerthon 2011

Event: 7 May 2011 (8PM)
Venue: KL Tower
Type: Running
Distance: 1KM running up the hill + 2058 steps in the tower
Hadir: Arman, Zulkiflee and Sudirman

Last week aku dah terjebak dgn event ni. This is official internasional event yg dalam list aku and team (FB: Team Pacat Adventure) tuk tahun ni. Klu nak ikut event ni dah masuk 3rd edition aku pi dan aku puji mereka2 yang menganjur sbb event ni makin improve dari tahun ke tahun. Actually towerthon ni berbeza dari event2 larian atau adventure yg lain. Cabaran yg paling jelas adalah pendakian. Dari mula sampai ke sudah smua pendakian. Dari bawah dah kene pukul 1KM berlari mencanak naik bukit ke tower, lepas tu kene pukul lagi dengan 2058 anak tangga. Mmg mencabar fizikal dan mental.

Untuk setiap 4 tingkat telah disediakan water station. Dlu masa mula2 event ni diadakan xda langsung waterstation. Futher finisher medal pon diberikan terus bila kita sampai. Jadi secara keseluruhan, aku dpt buat masa yg baik untuk pendakian 1KM dari bawah tapi kantoi lepas sampai 4 tingkat yang pertama dalam pendakian tower. Sudahnya aku berjalan dari situ sampai ke puncak. Berenti setiap water station. Serius terasa tekanan dan bebanan pada fizikal dan mental.

Tapi yer ler, all the way tu seronok tgk kaum2 yg terbaring, terbongkang, terjerit2 dan mcm2 gelagat tuk naik ke puncak. Aku dan team sampai dalam average masa bawah sejam. Ok ler tu sbb target awal pon bawah sejam. Yg penting abis. Klu nak menang mmg simpang le sbb yg 1st place buat 13 minit ja sampai ke puncak. Ni jenis2 cari makan n jenis jantung tinggal kat umah punya. Xboleh lawan lepa ni. Insyallah next tournoment will be Standard Chart Marathon in June. Ni aku plan for half marathon (21KM) je. Prepare for full marathon (42) in Penang Bridge hujung tahun ni. Doakan yang terbaik tuk aku. Ole.

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

1 comment :

Rodney said...

It won't have effect in actual fact, that's what I suppose.
murphy bed hardware | maternity photography | adult onesies