Pages

Manusia Di Malaysia Bertuah

Bertuah 1
Aku terkesan dari pembacaan aku di TukarTiub berkenaan Geng Batik dan berperut buncit. Aku terus melihat olahan berkenaan dengan lebih luas dengan membuka pandangan disekeliling aku. Aku menjalankan kajian dibeberapa kawasan dan cuba kita fikirkan fakta2 dibawah.

1. Dari 10 org dewasa yang lalu didepan aku, selalunya 7 org gempal, gendut, boncit, gemuk, gebu, comel dan berisi. Tidak kira apa jantina atau bangsa.
2. Dari 10 org budak sekolah yang lalu depan aku 5 org selalunya berkategori yang sama.
3. Dari 10 org yang lalu depan aku dkt taman2. 7 org selalunya yg kurus2 dan selebihnya yang dalam kategori satu.
4. Dari 10 org yang dari kategori satu, 7 org gemar makan di restoran fast food, 8 orang suka makan lewat malam, 6 orang tidak pernah dan suka bersukan.
5. Dari 10 org dari kategori 1, 6 org bukan jenis berduit.

Tu yg kdg2 aku pelik, nak kata negara ni susah, rakyat sihat2. Nak kata harga barang mahal, ramai yg pakai XXL. Nak kata xcukup makan or gaji xcukup, hari2 fast food restoran penuh.

Kesimpulannya, rakyat negara ni berada dalam keadaan yg amat selesa. Xkira dimasa susah atau dimasa senang. Makan tetap makan. Kesihatan datang no 2 walaupon kita tau penyakit sentiasa mengikut dengan setiap pertambahan berat badan. Apa yg boleh aku katakan, BERSYUKUR lah.


Bertuah 2
Kes Zionis kembali lagi. Aku xnak ulas byk sbb nak ckp byk pon xguna, berdegar2 bising, pagi2 gosok gigi pakai Colgate jugak. Aku suka idea yg KJ Ketua Pemuda Umno ckp (lebih kurang). "Sepatutnya kita hantar lebih 100 kapal bantuan. Bukan 10." Jadi pada aku kes ni xkan selesai sampai bila2. Klu kita tgk sejarah zionis, depa menjadi pengecut dan kiasu disebabkan ditindas dari satu generasi ke generasi dari zaman awal kenabian lagi. Sbb tu depa jadi apa yg depa jadi hari ni. Hakikatnya negara islam masih tidak belajar. Semoga Allah melindungi kita.

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

No comments :