Pages

Production 02.02.09

Ada 1 hari lagi tuk kami mengUPkan sistem yg telah dikerjakan selama 2 tahun ni. Dari minggu lepas team aku dah berulang alik ke temasek untuk menyediakan apa yg perlu untuk deliver sistem ni pada temasek user on 02.02.2009.

Pada kawan2 sepasukan yg masih ada atau yg telah resign kerana tekanan dari project yg maha mencabar ni here we are. The system will go live on that date. No turning back. Aku telah berada dibarisan hadapan dari UAT sampai ke ORT dan insyallah for 1st week production dan aku dapat merasakan insyallah xda masalah besar akan berlaku. Setakat masalah2 kecik tu biasa la, mana ada sistem yg sempurna dalam dunia ni.

Anyway pada yg xtau, aku masih bekerja untuk sebuah syarikat insurance antarabangsa di Cyberjaya. Ada yg kata this is my part time job n running a business as full time. Hu2, kadang2 it true. Susah nak tinggal dunia IT ni sebenanrnya dan lagi2 aku agak stabil disini dgn sgala benefit, payment dan exposure yg aku dpt. Aku sukakan cabaran dalam dunia berfikir ni dan suka cari pasal. Baru rasa. Klu xbalik rumah kepala sakit, rasa kosong ja satu hari tu. Kekekee.

Insyallah lepas abis project ni aku akan ada lebih byk masa untuk menulis diblog dan melompat2 keblog kawan2. Ramai bertanya kemana aku menghilang dan kurang aktive berblog. Aku masih disini cuma bila berada dibumi ahseng, kurang masa untuk berintenet dan berbual bicara. Doakan aku dpt abiskan project ini dgn jayanya. Insyallah. To all my team members, all the best for production support next week. Ole.

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

8 comments :

murnie sangat said...

oo busy gak ey..ala kita buat2 bz jer (cover line daaa)..gud luck k..

JM said...

aminnn..smoga semuanye slamat bangg

dakgilachoc a.k.a nani said...

walaupun tatau apa projek tu..tetap nak ucapkan gudluck...:)

btw, me dah tukar url..dakgilachoc.blogspot.com...ada masa update yer :)

Khairiah said...

at last, go live jugak... hope all goes well... at least tak sia2 semua effort...

.::WaNiE::. said...

dah success kite jumpe kat kedai si cat okeh...sedap lar chicken chop dia ..huhu

ixora said...

slmt berjaya tuk abg itu...=)

nasazfrog... said...

uhhh lame tak kesini... tak do org ker neh.. :)

13may said...

salam sedara...

apa kabar?

:)