Pages

Aku kecewa..


*Pandangan radikal, klu xsuka baca jgn baca.


Dari 1st day Palestine diserang, aku terus menitiskan air mata melihat gamba2 yg dikirimkan oleh kawan2. Melihat anak2 kecil yg menjadi mangsa, melihat org tua dan perempuan2 disembelih tanpa belas. Adakah mereka binatang yg ganas atau mahkluk asing yg kejam sehingga mereka boleh dibunuh sesuka hati. Hati ini xkan tenang selagi mereka ini tidak dibela. Are They Not Human?


Seperti yg smua tahu, israel dan rejim zionis mmg begitu. Hampir setiap tahun mereka pasti akan melakukan pembunuhan kejam seperti ini dan hari ini mereka mengulanginya lagi. Pada mereka darah bangsa lain selain yahudi adalah halal untuk dibunuh, ianya berlaku dari zaman para nabi lagi. Cuma kita sahaja tidak pernah belajar dan mengambil iktibar.


Hari2 ada sahaja kisah boikot, kisah solat hajat, kisah dari sms meminta kita berdoa, tabung derma, menghantar askar pengaman dan bermacam2 lagi. Satu perkara menarik aku nak tanya pada org2 yg bercakap pasal boikot ni. Adakah anda tahu bahawa 60% dari jumlah export dan import malaisi datangnya dari US. Bermakna, ekonomi nagara ini dikawal oleh mereka. Tanpa kita mengexsport kita tidak akan ada pendapatan dan tanpa import kita tidak akan ada barang keperluan untuk dijual, peluang pekerja dan kemahiran. Jadi adakah kita sedar tentang ini. The best part is pernah xkorg terpikir, buat apa nak ckp2 sahaj pasal boikot, gomen can ask to stop smua barang2 yahudi dari masuk kenegara ni, depa boleh tutup McD, boleh tutup Starbuck dan block rokok dunhill dari dibawa masuk. Kenapa mereka tidak melakukan sedemikian? Again, sbb kita terlalu begantung dgn US dalam smua urusan jual beli selain kebergantungan tinggi dalam urusan Dolar.


Jadi kenapa perlu boikot jika barang itu terus dijual didalam negara. Pada asasnya gomen sendiri patut melakukan rancangan ekonomi yg lebih mampan dgn menolak Dolar dan mengurangkan kebergantungan dengan US. Aku rasa madey pon ada berckp pasal hal ni recently but for me this is still from tun legacy by dealing with dolar semasa pemerintahan beliau. Cuma diakhir pemerintahan beliau, beliau byk menekankan tentang dinar emas yg lebih islamic (idea ini datang dari TGNA dikelantan sebenarnya dan telah digunakan oleh kerajaan negri kelantan dalam urusan import dan export mereka). Hari ini China, liga arab dan negara2 asia sendiri boleh menjadi medan baru dalam urusan ekonomi. Dan aku yakin pasarannya lebih besar di Asia berbanding di US dan Eropah. Dan ketika itu pengaruh US dan yahudi pasti akan dilupuskan.


Ada yg tertanya apa kesan boikot dalam perkara ini. Actually smua hasil jualan product dan service yg datang dari US akan dichannelkan sebahagian dari duit itu dalam perjuangan zionis di israel. Dalam erti kata lain, kita membayar zionis tuk menbunuh sedara islam kita dipalestine. Dalam erti kata lain juga mereka menggunakan duit kita dalam operasi mereka disana. Then ada yg tanya aku, klu kita boikot apa akan jadi dgn pekerja2 kita dikedai2 ni klu kedai tu tutup. Hei kawan, ada beribu pintu rezki dkt luar sana. Klu xkerja kat situ kira dunia akan kiamat ka? Allah give u a brain. Jadi pikir byk2 dan baik2. Then ada gak lagi soalan, klu aku xmakan McD rasa kurang ja hidup aku. Klu mcm tu teruskan membeli brg mereka dan lihat sahaja sedara mara islam kita disembelih diGaza, noktah. Then ada gak yg bercakap, aku kalau xhisap rokok, rasa mcm nak mati. Ni lagi satu manusia zigot. Kmu lahir tanpa rokok, hanya susu ibu kamu dan kamu terpengaruh dgn keadaan semasa dan kmu mula merokok (cari buku freemason, rokok dan arak adalah agenda zionis tuk menghancurkan dunia). Jadi kamu perlu tahu duit rokok dan arak adalah sumber terbesar dalam pembiayaan yg diberikan kepada israel untuk membunuh, menyembelih dan memusnahkan manusia dipalestine.


Point ke-2 aku untuk anda semua. Kenapa dah kene serang baru nak boikot. Masa xkene serang xda plak hal boikot2 ni (sedap ja minum dkt starbuck) . Pada aku kita kene konsisten dan disiplin dalam segala bentuk kerja dan perjuangan. Xperlu klu ada hal baru nak berubah. Pada aku klu xda hal pon kita patut berubah dan sedar diri. Baru kita ikhlas dalam perjuangan. Jadi mcm aku sendiri, aku cuba untuk support local product or asian product. Dan sentiasa cuba menjauhkan product yg korg duk bising untuk diboikot ni. Pada aku, dgn berlaku konsisten dan disiplin ni kita melakukan satu jihad penting kepada sedara seislam kita di Palestine.


Point seterusnya. Mana perginya org2 kita yg dikatakan kaya sgt tu. Mana melayu islam kaya didunia, mana negara islam kaya didunia, mana pemimpin islam yg kunun berani sgt, mana persatuan islam, mana mana dan mana. Smua dayus dan bacul. Kes dia sama ja sbnarnya dgn negaraku tercinta, byk berckp ja sbbnya leher(ekonomi) dah kene pegang. Klu xbersuara (mcm pak nuar), nanti kata kita sokong plak. Hakikatnya depa xberani dan xnak buat apa2. Aku boleh bet la, klu smua negara islam ni bersatu dan bergabung tuk hal ekonomi dan ketenteraan, kecut perut US dan zionis ni. Bagitau aku, negara arab mana yg miskin. Hakikatnya, telur2 mereka telah dijentik dan diikat dgn getah oleh cukong2 zionis ni. Again is about ekonomi dan duniawi (wahan).


Look at Iran dan Lubenan. Siap hantar mujahid lagi tuk bantu sedara seislam mereka. Klu dulu Iraq juga pasti akan menghantar askar mereka untuk menjadi mujahid (hari ni xtau la) dan sudah pasti mujahid dari Chech dan Afganistan pon akan turun membantu. Korg juga jgn terperanjat, terdapat juga kawan2 kita yg tidak bernama dari tanah melayu yg juga telah berada dipalestine mengejar syahid. Xda bising2 mcm separuh2 org, depa ini lebih berani dan ikhlas kerana ALLAH (smoga sahabat2 ku mendapat syahid, amin).


Aku yakin tentang janji ALLAH. Perkara ini tidak akan berlaku buat selama2nya. Kemenangan pasti akan muncul. Cuma kita disini, teruskan konsisten dan disiplin dalam jihad memboikot. Jgn bercakap ja, tapi hari2 isap rokok baik xpayah bercakap. Teruskan berdoa supaya mujahidin kita tegar dan menang dalam perjuangan jihad mereka. Teruskan menderma kebadan2 yg betul2 kita yakin akan membantu, jgn percaya separuh2 yg buat derma ni slalunya penipu. Smoga kita yakin dengan KADAK dan KADAR ALLAH, setiap yg berlaku pasti punya sebab dan hakikat yg perlu kita pikirkan.


Klu nak dptkan maklumat terkini dan benar sila ke http://english.aljazeera.net/

Ole

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

8 comments :

dakgilachoc a.k.a nani said...

bro, setuju sgt dengan entry ni... rasanya nak boikot tak perlu nak menunjuk...diri sendiri tahu cukup la...jgn ckp boikot sana, boikot sini tp diri sendiri tak praktik...

apapun mari kita bersama2 mendoakan untuk kesejahteraan umat Islam disana...

chekdenoor said...

Salam,

Setiap kejadian...sure ada sebabnyer....

hikmah
pengajaran
hukuman
dan
kesedaran

ALLAH maha mengetahui apa yang dirancangnyer....so....kita sepatutnyer belajar dan mengambil ikhtibar...... jangan cepat melatah..... tapi...kena ingat dan memperbaiki diri serta masyarakat.

(Chekdee ada balas email wife...so...cam mana...dah mulakan langkah pertama ker????)

13may said...

point yang bernas bro :)

arsaili said...

salam..say peace no WAR

~ mizzAmy ~ said...

~ betul jugak tuh, beria-ria suh boikot tapi diri sendiri tak buat. buang karen jer. alhamdulillah, skang nih lebih ke barangan tempatan. ~

.::WaNiE::. said...

baru semalam aku tanya husband aku kenapa xhantar bantuan ketenteraan mcm masa zaman dulu2..

theconfused said...

sgt setuju... kadang, benda2 camnih.. kne ckp gitu br paham... kalo slow motion, bek2.. tak reti bahser jugakk dorg nihhh...

smlm ada org ty aku "ko tahan ek tak mkn KFC, stkt ko tak makan bukan jadi pepon"

aku ckp.. "mmglaaa... sbb ada org2 mcM ko yg duk mkn lagik, biorle aku sorg je tak mkn, janji aku tak rasa mcm mcm bunuh sedara sendirik.."

hooooooooooooooooo.. pueh ati akuuu!!!!!!

Branden said...

Thank you for the article, very worthwhile material.
Dix30