Pages

Kisah Mat ISA

*Gambar yg menjadi perbualan disatu majlis rasmi..
(kakaka.. sory aa kawan2 didalam gambo.. saja buat jadi bahan entry...)


Smlm ada org tanya aku, patutkah mereka2 ini ditahan oleh MAT ISA. Aku tanya apahal plak MAT ISA nak tahan depa ni, depa bukan ada buat apa2 salah. Kawan aku ckp depa ada buat salah. Antaranya

1. Menghina org melayu kerana memakai kain batik dan kain pelikat di hotel 5 bintang.
2. Menghina org pantai timur sbb memakai pakaian rasmi pelaut mereka tanpa izin dan tidak mengikut proper order.
3. Menghina pembuat kueh batik kerana memakai batik xbetul.
4. Menghina pendekat mustar dalam citer pendekar bujang lapok sbb memakai mustar seakan2 pendekar mustar.
5. Menghina pembuat selipar tatseng sbb memakainya dihotel 5 bintang.
6.Menghina pencipta tshirt pagoda kerana memakainya dgn diletakkan kedalam kain. Sepatutnya dilepaskan ja.
7. Menghina mereka yg mencipta sluar kecik kerana mungkin ada yg tidak memakainya. Salah dari sudut moralnya.

Kawan aku ckp, ini smua boleh menyebabkan ketegangan apa sahaja yg boleh tegang.

Apa punya turrrrr la wei...

Ole...
Update: Ini entry satira ja wei.. don't take it serious.. it just to play2 with our current issues... anyway aku pon ada dalam gambo tu... hu2

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

18 comments :

cemut said...

ler patot nye dorang bangga la .. sbb barangan dorang dibawa masok ke hotel 5 bintang..selipar tatseng tu paling ramai org buat slipar toilet je.. ;p so da naek la taraf.

lindosh said...

haha apakahnya? tu kira mengglemerkann pagoda dan batik.. bukan menghinaa.. kesian depa

ad3ck said...

ku pong da naik pening dgn macam2 isu sekarang nih. adui.

.::WaNiE::. said...

dorang takkan ditahan mat isa lar weh

sbb dorg yg pakai

yg akan ditangkap orang yg melaporkan jek

hahahahah sengal.

manje said...

salam bro

emm perkara remeh... nape la sampai nak kene tahan oleh MAT ISA... byk lagi perkara penting perlu diberi perhatian...lagipun tu sume kan barangan kraftangan / seni negara kite...

ixora said...

best aper pkai kain batik..ayu gtu...
sengal je kalo hal2 kecik kena ISA..mengong tol...xde masalah cr masalah...eee...

zgila said...

hal yang kecik tu x yah le samapi ISA2 ni.

Tapi wa rase ISA tu sebernarnya bagus. Tapi cuma cara dan sebab pelaksanaan perlu diterliti.

Maklum sajelah... manusuia ni ade spesis yang degil...

kuchalana said...

cemut - kakaka.. wei aku melawak ja la...

lindosh - wei... aku pon ada kat gambo tu.. kakakaka..

ad3k - relax bro.. abaikan.. hayati ramadan.. lebih afdal..

wanie - wei.. aku gurau2 ja la.. jgn la serius sgt..

manje - nih sorg lagi.. dah kene sindrom 15 hari posa ni.. apsal bila aku buat lawak smua org serius ni... argghhh...

ixora - kekekek...

zgila - aku pon berpositif mcm tu gak.. klu aku ada dalam kuasa.. mungkin aku pon akan gunakan akta ni..

cendawanintim said...

tetiba kuarkan isu MAT ISA nih erk...adoiiyyyya!

bozzobattousai said...

salam bro,
aku pun suka gak pakai kain pelikat ngan baju singlet ngan selipar jepun....
org sengal je yg tak puas hati... biarkan diaorg...

~ mizzAmy ~ said...

~ nih mesti duk berdikir barat kat dlm majlis kan?? kalau tak, tak kan la nak pakai camtuh. hehehehe....

yg mana satu en kuchalana ekh? kain batik yg tak tahan tuh. hahahaha... ~

axim said...

aku ingat apa lah MAT ISA nih..haha

memang satira habis laahh..

.::WaNiE::. said...

gurau lar tuh:P

adoii pening larr..

theconfused said...

huhuhuh.. banyak betul menghina kan?? heheheh

kuchalana said...

cendawanintim - kekeke.. ala saja nak kasi pening2...

boozo - kain batik tu pakaian rasmi warga bangladesh beb.. tapi aku pon suka gak.. fresh air. kakaka

mizzamy - ada kat celah2 tu kekekek

axim - jgn serius sgt beb.. saja kasi pening2 skit..

wanie - ko ni ngalahkan anwar n pak lah plak... relax jer..

theconfused - dah smua mende dilihat menghina.. payah le kan.. jadi penghinaan datang dari pandangan sesuatu individu sahaja.. bukan mewakili mejoriti..

JM said...

SELAMAT HARI MALAYSIA KE 45 BANG

EHEHE

kuchalana said...

JM - Selamat dik... perjuangan masih jauh

Clifford said...

I think everyone must read this.
museums in DC | advertisements | arrivals