Pages

Ilmu Tajul Muluk

Hari ni aku nak share sikit ilmu tajul muluk. Pada yg xtau, Kitab Tajul Muluk ditulis oleh seorang ulama dari acheh yg mengumpulkan karya2 dari beberapa bidang kehidupan dunia dan dijadikan satu buku. Boleh rujuk (http://www.acehforum.or.id/syeikh-ismail-al-t2855.html?s=511cca1056eb1568765b3dc34e7273a0&p=17161)

Klu dkt india ada kitab kamasutra di cina ada kitab Gaotama, di alam nusantara ada Tajul Muluk. Kitab ni ada byk mende yg diceritakan, dari ilmu seks, ilmu kekeluargaan, ilmu tilikan nasib, ilmu bintang, ilmu makrifat, ilmu perubatan, anotomy, kira2, cerita2 hikayat zaman dulu2 dan macam2. Buku ni tebal dan banyak dijual di Jalan TAR. Tuk pengetahuan buku ini telah diharamkan oleh JAKIM kerana boleh memesongkan akidah tetapi ianya masih banyak diguna pakai sebagai bahan rujukan tuk sesetengah topik didalam buku berkenaan. Orait jadi apa yg aku nak tulis arini mungkin boleh dijadikan ilmu sahaja dan bukan sebagai kepercayaan total. Gunakan akal dalam menilai ok. Kredit kepada matsemankati atas ilmu ini.

1 A J S
2 B K T
3 C L U
4 D M V
5 E N W
6 F O X
7 G P Y
8 H Q Z
9 I R

Yang atas ni adalah kunci kepada kira2 yg akan kita buat dalam ilmu ni. Actually ilmu ni adalah untuk mengira keserasian, dominan atau kekuatan dan kelemahan kita atau org lain dari nama dan tarikh lahir.

Orait contoh aku ambil dalam hal aku dan anak2 aku.

ARMAN SALLEH = 1+9+4+1+5+1+1+3+3+5+8= 41 = 5
ADAM RAFIQ = 1+4+1+4+9+1+6+9+8 = 43 = 7
AIDA REESA = 1+9+4+1+9+5+5+1+1 = 36 = 9

Jadi dalam aku 3 beranak, Reesa yang paling dominan dan aku paling tidak dominan. Dan aku adalah yg paling lemah antara kami bertiga. Mungkin korang boleh kira dan buat comparison dgn pasangan korang dan lihat. Jika kira2 kita lebih dari pasangan kita, it shows kita lebih dominan atau lebih berkuasa dari pasangan kita. Xdala nak kata baik atau buruk, it just shows our behaviour. Matsemankati pernah mengira ikut nama dan tarikh lahir org2 yg terlibat dalam kancah politik kita skang dan is shows sorang sahaja yg lebih dominan dari smua org yg dikira. Nak tau sapa....... It KJ dari Rembau aka menantu PM.

Jika kita dapat kira2 keseluruhan bagi level 2 sama dengan 11 atau 22. Itu adalah super number dimana ia adalah jumlah terbesar dari smua campuran iaitu 9.

Selain tu tarikh lahir pon boleh dijadikan kira2. Sama seperti diatas. Ada org buat kira2 untuk melihat keserasian dgn pasangan dia, ada tu kira2 nak tgk boleh ke nak bersaing dgn rakan pejabat tuk naik pangkat. Ada tu kira tuk lawan dalam pertandingan sukan dan mcm2. Tapi hakikatnya hanya ALLAH sahaja yg tahu dan maha mengetahui. Skali lagi aku ingatkan ini sekadar ilmu untuk diri sendiri sahaja dan bukan untuk dipercayai.

Ole.

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

21 comments :

.::WaNiE::. said...

WAN SHAZWANI = 5+1+5+1+8+1+8+5+1+5+9=49=13=4 MCM NI KE WEH?

MOHD FARHAN = 4+6+8+4+6+1+9+8+1+5=52=7

Ayu said...

thnks berkongsi ilmu...
:)

cemut said...

ilmu yg menarik ni...nanti nk try calculate.

ita.itu said...

wah harus teray ni..aku suka mcm nih..haha

antalya said...

very interesting. dh try calculate. buleh diterima akal

~chacha~ said...

bila da kira nama2 tu..
nak kira camne lg??
erkk, kurang pemahaman ni..

ku tak sempurna said...

suka gak ngan benda2 camni... tp takleh percaya... nanti jd syirik...

axim said...

apa kepentingan mender ni bro??

bozzobattousai said...

aku tak tau nak kira la. camana? aku dapat 21 pastu nak kira camana? klu blackjack aku mesti menang kan? kan? kan?

ixora said...

N.A.J.I.R.A=
5+1+1+9+9+1=
26=8

I.L.A.Z.D.H.O.M=
9+3+1+8+4+8+6+4=
43=7

huhu...kalo hmpir same cm nih..? lbh kurang serasi ker..?

Wiween @ Awin said...

baba,
tlg kirekan kite nye.egegegege

m@m@ m1mi3 said...

67 = 13 = 4 <--- AKO

49 = 13 = 4 <--- HUBBY

means aku ngan dia sama2 dominan la ek? tapi realitinyer aku yang slalu mengalah.. dominan tu subjektif kan.. bukan dari satu segi je kan.. kalo dikira dari pelbagai segi, rasa2 aku pengiraan ni agak kena ngan aku...

13may said...

aisehhh....gua kira kira tak cekap :D

ad3ck said...

terima kasih berkongsi. ;)

murnie sangat said...

aduyai..aku matematik dulu dpt 6 pening haha..

VAGG said...

wahhh..ekekeke

kuchalana said...

wanie - yup..

ayu - sama2..

cemut - jgn percaya sgt..

ita.itu - coba jgn xcoba..

altalya - ya.. menggunakan akal lebih baik..

chacha - kekeke.. tgk camna wanie kira.. pas2 dptkan jumlah tertinggi dari kiraan dan bezakan dgn org lain..

kuxsempurna - dah diberikan term and condition.. gunakan akal yg sihat untuk membezakan yg baik dan yg buruk..

axim - saja buat entry ngarut.. kekeke

bozzo - kekekeke.. lama xmain judi.. dulu god of gambling aku ni.. siap boleh tukar2 kad..

ixora - bukan kira keserasian.. tapi dominan.. nampaknya hang bleh jadi queen control ni..

wiween - nak kira compare ngan sapa ni?

mamamimi - panas ko ni..

13may - kekek.. xpa.. ko cekap dalam mende lain.. hu2

ad3k - sama2..

murnisgt - kakaka.. kira togey la tu.. kekekeke

vag - lepas ni aku ajar ilmu sihir plak.. kakakakak

~chacha~ said...

ok dah dpt..
kalau saya 4, dia 8 apa maknanya?
hehe

kuchalana said...

chacha - dia lebih dominan...

mhabibullah said...

assalamualaikum....
boleh saya tau di mana saya boleh dapatkan tajul muluk?. dah lama saya cari...... please...
thank you

Aslenah Ash said...

Sma lh
Sy 6
Dia pn 6