Pages

Butterfingers - KEMBALI



Pada kengkawan yg xtau, ni antara band favorite aku dimalaisi ni. Dari skolah sampai la ke tua ni aku mmg minat dgn lagu2 depa ni. Aku ada smua album depa yg original. Band ni band malaisi dan bermain dalam genre rock grunch dan underground. Walaupon vokalis dia emmet satu compony ngan aku, tapi xda peluang bersua muka lagi. Cuma hai hoi dkt IM ja.

Anyway, album terbaru drg ni patut kuar 08.08.08 secara rasminya. Tapi tah camna byk kedai2 music dah releasekan semalam. Tghhari smlm aku kirim adik aku tuk belikan di AmCorp Mall, hampeh dah abis. Sold out. Jadi dia dptkan petangnya pulak. Ok la akhirnya dpt gak aku album depa ni. Tuk pengetahuan korg aku akan sentiasa mendapatkan album yg original jika mereka2 ini band atau pemuzik yg betol2 berbakat dan perlu disokong. Klu dak, aku prefer download kat mana2.


Actually la ni depa come out ngan satu konsep baru, depa ni mmg slalu buat mende2 pelik. Depa xda attach dgn mana2 label atau company tuk bwk album depa. Depa pi sendri lobi ke kdai2 music dan station radio. Jadi lebih direct dan telus. Aku ada borak ngan emmet baru2 ni, dia ckp if this album fail dorng akan gantung gitar forever. Dan aku mengatakan drg masih band rock terbaik yg pernah aku jumpa dekat malaisi ni. Xda org bleh lawan depa lagi. Jadi xperlu la gantung gitar.

Apa2 pon gud luck aku ucapkan pada korang. Long life butter movement.

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

6 comments :

Anonymous said...

Butter-worth-pushful!!!

Man, ko tak citer ker incident 'jamming' kat Heaven dulu...yg tang diorang jenguk tengok kitorang tengah main lagu diorang? malu siot!!!

Chemistry satu!!!

-s.a.w-

ku tak sempurna said...

aku skang ni tgh layan klasik nasional... ok tak :D ahaksss

kuchalana said...

saw - byk citer chemistry dgn depa ni.. kekeke.. shah.. emmet baru kuar spital.. kene kerat perut ada apendik.. la ni dpa tgh busy dgn tour..

* dah mcm juruckp butter dah aku ni..

kuxsempurna - percaya dak.. hari2 aku dgr channel klasik nasional.. tapi rock tetap dihatiku.. kekeke

.::WaNiE::. said...

laki aku pun melambak album dorg nih..dia salu gak pasang album2 band cam korg ni dlm kete aku yg tak tau nih dengar jek lah kan..

mcm album carburetor dung tu lar [betul ke aku eja nih] nanti aku ponggah koleksi dia tengok band kuchalana ada tak..kekek

ad3ck said...

dulu ku pong minat lagu2 dia. cuma album yang akhir2 tuh cam kurang sket ehehe.

kuchalana said...

wanie - hu2.. long life kuchalana...

ad3k - masa drg main lagu org putih dulu mmg boom.. la ni drg dah komersialise.. main lagu melayu.. dah 3 album smua lagu melayu.. yg latest ni ada kasim masdor main piano.. mmg best..