Pages

Mari Kita Cerita Pasal Saya


Asyik2 kita citer hal semasa ja. Mari kita bercerita pasal diri saya. Kekekek.

Nama saya Kuchalana. Dilahirkan di Kelang. Berumur 30 Tahun, berkahwin dan mempunyai 2 org anak. Sorang nama Adam Rafiq 5 tahun dan seorang lagi Aida Reesa berumur 2 tahun. Adam dah skolah dan hero macam saya. Dia giler main bola dan suka tgk citer ulllltraman. Aida plak baru nak bercakap, keletah dan pandai bergaya. Drg dua org ni walau pon kecik tapi pandai cover each other klu buat salah. Abg dia slalu ngaku untuk adik dia.

Saya ni xda la besar tapi kecik. Org kata org kecik berhati waja. saya suka buat mende yg org tak buat. Xpayah la sebut mende2 pelik tu kan. Tgk saja diari aktiviti saya setiap bulan anda boleh mengangaknya.Selain kuchalana saya juga dipanggil papai, aman, robert, lencai wong, abang manis, suparman, ironman dan macam2 lagi mengikut community dan kawan2.

Saya pernah terlibat dgn mcm2 aktiviti sosial. Pernah join UMNO, PKR, PAS. Juga pernah join beberapa NGO dalam memperjuangkan hak org tertindas. La ni dah slow dah sbb sibuk dgn aktiviti ekonomi. Jadi no wonder saya suka menulis tentang hak2 rakyat marhain.

Saya skang ni mencari rejki di Cyberjaya sebagai tukang taip dan tukang pikir. Jadi almost hari2 saya sakit kepala. Gaji pon ok la. Sini xda jam, xda huru hara hatta xda roadblock. Parking sini senang dan murah. Makanan disini juga masih murah dan berkualiti.

Selain itu saya juga ada perniagaan sendri. Ada la bukak business kecik2 dekat UKM. Sapa mai UKM boleh drop ke Kolej Zaaba, mana tau ada yg duk anta adik register ka or kursus ka. Kedai yg paling besar dalam tu kedai saya la. Saya jarang ada dkt kedai. Org2 yg saya percaya ja yg duk run kedai tu. Jadi klu nak jumpa saya sila buat appoitment. kekeke.

Jadi itu sahaja pasal diri saya. Klu ada soalan, sila kemukakan dalam sessi soal jawab. Disebabkan hari ni saya malas nak keje sebab xberapa sihat. Jadi saya akan pulang kejap lagi. Muahahahha...
Ole.

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

13 comments :

mama ranggie said...

nak tanya 1 soklan,papai bile nak.....?syhhhh..rahsia...hiks...

~chacha~ said...

papai?
comel aje itu nama..
tp seb bek bukan popai..
oppps...

ku tak sempurna said...

kuchalana tu apa maksudnya... yg aku tau kalau org kelantan maksudkan dgn kuchalana tu bersepah... since awak bukan org kelantan, mana dpt nama tu

.::WaNiE::. said...

Saya pernah terlibat dgn mcm2 aktiviti sosial - nasib baik tak gejala sosial:P


saya suka buat mende yg org tak buat. - adakah anda main montot jugak..kakakakakakka

axim said...

Kuat bersosial la ko yek...ko ni sosialis ker apa..hehe

13may said...

citer main muzik takde ker bro???

hehhe hehhe

kuchalana said...

mamaranggi - ya soalan yg baik sekali... insyallah dalam masa terdekat.. doa2 la.. kekekke

chacha - tu nama dari skolah tu.. sbb cutting ada mcm popeye skit.. lengan besar.. kekekke

ku tak sempurna - kuchalana tu maksud dia kucar kacir dalam dialek kelantan.. someone kasi when i got into a big trouble last year.. masa mula nak berblog dulu...

wanie - sosial beb.. kira gejala sosial la skali.. kakakka... mende yg org xbuat? ish aku bukan kaki bontot beb.. terbalik bangi nanti.. ko jgn main2... kekkeke

axim - aku marxis boleh.. sosialis pon boleh.. smua aku layan...

13May - music.. aku dah buat la bro few entry lepas.. nanti wa kasi satu lagu budak2 gua load kat Utube khas untuk lu...

Anonymous said...

papai, aman, aku paham...tapi 'ROBERT'???? perhhh...manala lu dpt nama tu....sungguh tak kena...

-s.a.w-

kuchalana said...

shah - ko kenai pelakon jangan ketawa tu dak.. ROBERT.. dah mati pon mamat tu.. depa kata muka aku mcm dia klu kepala aku botak.. sorg lagi ROBERT gak pelakon hongkong.. muka depa smua sama.. kekee

cemut said...

abg manis? hahahahhahaha buwekk.

m@m@ m1mi3 said...

bro gua dpt keje kt cyber gak. nt leh jupe.

Wiween @ Awin said...

fuhhh..biograpi tuuuuuuuuuuu! aghaaggaagaga :P

kuchalana said...

cemut - kakakakkaakkaka...

mamamimi - elok sgt la tu.. apa2 ping aku.. leh kita ngumpat2.. kakakaka

wiween - aku sudah bosan dgn keadaan semasa.. biak kita cita pasal diri kita plak.. duk citer pasal org lain ja.. hu2