Pages

Darussyifa




Smalam tah macam mana aku terbukak la website darussyifa. Mungkin ramai yg xtau hal darussyifa ni. Actually ni adalah satu gerakan atau persatuan yg mengamalkan perubatan alternatif cara islam. Menggunakan ayat2 al-quran dan herba traditional. Diasaskan oleh Tuan Guru Harun Din Al Hafiz (Teringat yg Madey penah memperlekehkan Harun Din sbgai ghostbuster atau penangkap hantu alam milanium). Actually tempat ni xla jauh sangat dari umah aku. 10 minit ja berkenderaan. Korg blh pi sendri ke website dia and learn few things dari web tu. Byk ilmu yg aku dpt dari web tu.

Dalam web tu jgk ada satu artikel tentang harun din masuk kedalam kaabah. Korg cari sendri citer dia dalam tu. Very interesting bila beliau diberikan peluang untuk masuk kedalam kaabah dan menceritakan pada umum sebagai pengajaran. Kat sini aku nak lampirkan gambo yg diambil didalam kaabah tu sendri, exclusive beb. Byk perkara yg bermain dalam kepala aku bila aku baca artikel2 yg ada dalam web tu. Semoga kita sama2 mendapat pengajaran darinya.


Ole.

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

6 comments :

mama ranggie said...

mama dah dpt email gmbr ni dulu...

kuchalana said...

mamaranggi - saja nak promote darussyifa sbb ada byk program2 berguna yg diberikan. Termasuk kelas fekah dan tajwid pada yg berminat...

yun said...

ish biar betul leh amik gambo dlm kaabah. leh tunjuk kat org lg plak tu. xde tulah ke?

ita.itu said...

kelas kan cara dia msk..aku pun dah bc dulu

imz said...

tula...aku penah jgk dpt email gambo ni...subhanaallah...kalu kita leh tgk dlm tu...

kuchalana said...

yun - xda lah.. dalam tu kosong ja.. xda apa pon.. slalu mitos2 ckp bleh nampak langi la.. nmpk syurga la.. gila la.. ngarut la tu smua..

ita.itu - byk kisah2 menarik dkt darussyifa.. rasa kecik ja bila tau cite2 tu..

imz - pada aku isi dalam tu xda apa makna pon.. yg penting pengisian ibadah kat sana.. penghayatan..