Pages

Boleh Ka Pemimpin Kita Jadi Mcm Ni.

Bukan muhrim tetap bukan muhrim. (Kakaka.. teringat kat satu mamat hadhari tu)

Dimana sahaja akan bersolat yg pasti diawal waktu


Dimana sahaja dan apa sahaja boleh dimakan, yg penting halal dan sederhana



Tido sekadar apa yg ada. Bukan bermewah2


Sessi soal jawap hanya diatas lantai. Xperlu kerusi yg mahal2.

Ahmadinajad, sapa xkenai angkat tangan. Orait. actually this guy is IRAN Prime Minister. Dia datang dari keluarga susah dan menjadi perdana menteri IRAN dgn cara dia yang tersendiri. Actually mamat ni cukup sederhana dalam kehidupan dia. Dia btol2 berani dan skang menjadi idola negara2 islam (selepas madey dia la yg paling lantang bersuara pasal palestine dan hak org2 islam). Amerika cukup xsuka mamat ni sebab mamat ni sentiasa mencabar untuk menyerang Israel. Lagi pon IRAN mempunyai program nuklear yg diwar2kan amerika sebagai program senjata. Pelik gak bila negara2 tajaan amerika ada nuklear depa senyap. Tapi bila negara islam ada depa bising. Kelantangan mamat ni sentiasa buat amerika dan sekutu2nya jadi kecut perut. Jadi kita lihat konsep hidup mamat ni dalam erti kehidupan islam yg sebenar. Kita compare lak ngan pemimpin kita kat malaisi ni. Jgn lihat satu parti ja, tgk pada smua parti termasuk parti islam yg ada. Jauh panggang dari api. Hakikatnya IRAn bukan negara miskin. Depa lebih maju dari kita, depa ramai pakar dalam mcm2 bidang, terutama bidang yg dipakari oleh barat. Tapi pemimpin depa tetap merendah diri dan tidak bermewah2.
Ole.

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

13 comments :

IdaShah said...

haaa camni lah baru betol!

tak mcm mamat hadhari tu..
salam dgn pompuan, peluk bahu pun ada keh3x

mama ranggie said...

memang mcm langit dan bumi...

opppss....

.::WaNiE::. said...

saya tahu mengenai dia

klu malaysia PM mcm ni..

sume xnak jadi PM kot..kekekekke

kuchalana said...

idasha - kakaka.. xpa.. tu bahagian dia kat akhirat nanti.. xleh lupa aku ayat power mamat tu..
"Hai gurlllll..." kakakakaka

mama ranggi - ni dah sain aku janjikan... kakakaka bebaik ckit..

wanie - so far.. Tuan Guru Nik Aziz.. Tuan Guru Hadi.. Ir Nizar n Lim Guan Eng.. become as what they are.. duk umah sendri ja...khalid mmg kaya.. rumah kayu harga berjuta2 beb mamat tu.. pakai kayu cengal lagi..

.::WaNiE::. said...

hihihi rumah ko :P

kuchalana said...

wanie - rumah aku ok la.. aku terpaksa duk ctu.. ikut ati aku mmg xnak duk umah tu.. kekekeke .. aku lbih selsa tinggal kat umah kayu ja.. siang panas dan malam sejuk.. rumah aku hari2 sejuk la ..xbest.. entah la.. budget nak cari umah kayu lagi 5 tahun.. retire young... jgn marah...

wanie said...

wekkk...perasan la ko :P

p/S nak bersara jangan lupe offer aku take over business ek ;)

Back_to_Basic said...

tukar je la pm kte dgn mamat tu...baru la inflasi xnaek n wet pun xbyk bazir...xde la mcm mamat sorang tuh,kerusi pun nak yg baru setiap kali duduk...hampeh,ingat bontot tu ada insuran juta2 ka...jlo pun bape juta insuran xbising pon...

kuchalana said...

wanie - kekekekeke.. bleh ajer.. jom meniaga

back2basic - kita mmg nak tukar.. tapi ada yg lain xnak tukar.. hu2

imz said...

aku tabik tol kt dia...bersederhana..!!

kuchalana said...

imz - kasi spring ....

vagg said...

tuh la yg sebaiknya kan? kalo sebut pemimpin kita? uhuksssssssss aku xpenah rasa nk tabik.

kuchalana said...

vagg - menjadi pemimpin bukan perkara yg mudah.. klu xmampu jgn pandai2 nak amek kuasa tu.. Allah akan tanya dari A sampai Z nanti.. bukan mudah..