Pages

Buku-Buku Baru...

Malam smalam aku pi MPH kat Jusco Maluri... lama xpi sana bli buku...Sbb slalu aku pi MPH Alamanda... Smua buku2 lama la... xda latest from Malaisian writer sama ada dalam English atau Mlayu...
Smalam ada banyak buku baru yg betul2 buat aku rasa mcm nak bli sampai 10 buku.. tapi ku tahan nafsu membaca aku nie.. aku amek 5 buku ja...xpa... next month aku datang lagi bli yg lain... sabar ye
Orait... aku nak review skit buku2 aku bli semalam... dah abis baca satu..aku akan review lelain bila ada masa... antara yg menarik minat aku smlamadalah more on parenting and politik...
1. IBU KOOL BAPA HEBAT 2. DIDIK ANAK URUS WANG3. SETEGUH TEKAD4. KETIKA INTERNASIONALE BERGEMA5. MENGAPA BUSINESS GULUNG TIKAR
Smlm aku habis baca DIDIK ANAK URUS WANG .. it good.. it just a tipsmcmmana nak didik budak2 menguruskan kewangan diorang. Lagi pon anak aku dah nak masuk umur 4 tahun.. dia dah tau apa itu duit dan untuk apa... then aku boleh amek tips dari buku ni tuk ajar anak2 aku...
Rasanya FQ ni yg selalu buat org fail dalam hidup.. IQ and EQ smua manusia ada but FQ ni susah nak ajar... korang sendiri pon aku yakin gagal nakkawal kewangan korangkan tiap2 bulankan...sebab apa?.. mak abah korang dulu ada ajar dak camna nak uruskan kewangan?... trus trang aku kata aku duluxda... at the 1st aku mulakan hidup sbagai org yg bekerja.. mmg lintang pukang la.. but now dari pembacaan.. pemerhatian.. pergaulan.. aku berjayakawal kewangan aku setiap bulan.. korang nak ke anak2 korang jadi mcm korang atau aku suatu masa dahulu...? kekeke....
aku suka nak quote satu ayat yg aku slalu kasi ke kengkawan aku dalam hal membaca ni...
"Manusia akan berubah dan terpengaruh dari 2 perkara... pertama, dari apa ygdia baca dan kedua dgn siapa dia berkawan dan bergaul"
Jadi renung2kan... it a good investment dgn membaca buku ni... aku penah tanya satu budak... dia tgh nak abiskan degree kat UKM.. aku tanya dia.. ko minat membaca dak.. dia kata minat dan terlalu minat dan dia spend RM50 sebulan bli buku.. then aku tanya la genre apa dia suka baca.. dia xpaham... then baru aku tau.. dia spend RM50 sbulan for junk magazine.. dia istilahkan sbagai buku.. aku xkata xbagus baca tabloid.. atau majalah hiburan nie.. xleh la jadikanianya lebih dari kepentingan membaca bahan ilmiah lain.. contoh journal atau paper work atau review atau buku... entah le.. aku kadang2 xpaham gak.. berabis sampai RM10 seminggu bli majalah gosip artis.. apa yg dia dpt.. duktau mawi pakai apa... makan apa...ish... tak kose teman yob... tambah dosa adala duk jaga tepi kain org nie... :P

* ada new features aku add dkt navigator sblah kanan... Shout dan Tazkirah..harap kita dapat manfaatkan kegunaan dia bersama2... futhermore...doakan akudapat abiskan sirkit kembara negara on sunday... Gunung Angsi.. here i come

kuchalana

Only Those Who Risk Going Far Can Possibly Find Out How Far They Can Go

No comments :